Krásný den, je čas na dovolenou. I vy si ji zasloužíte. Ale nebojte, všechny objednávky vytvořené od 27.7. budou neprodleně vyřízeny po 3.8. Děkujeme za pochopení a přejeme krásné léto.

Jednoduchá meditace na čas po probuzení

Jednoduchá meditace na čas po probuzení 

Pokud nás sledujete a třeba se i aktivně účastníte naší Výzvy s Doteky orientu, dnes se posuneme. Plynule navážeme na Výzvu 1, ve které jsme se naučili dýchat a soustředit se na svůj dech krátkým cvičením. Nyní vám nabídneme meditační cvičení, které je delší a přinese více uvolnění a posílí zdravou mysl. Vyzkoušejte. Nejlíp, když si pro to určíte například volné sobotní dopoledne a zkusíte si cvičení zařadit do svého pravidelného režimu. Bude to úplný restart, který potřebujete.

Najděte si klidné místo, kde nebudete rušeni. Vypněte mobil, a pokud si chcete nastavit budík kvůli případnému usnutí při meditaci, tak s jemným tichým tónem. Doporučujeme si udělat v místnosti příjemné teplo, popřípadě se přikrýt. Meditaci je vhodné provádět vleže. Zavřete oči a začněte se hlouběji a hlouběji nadechovat. Vymyslete si místo, kde se budete cítit v bezpečí. Může to být buď místo, které jste navštívili dříve, nebo místo, které existuje jen ve vaší představivosti.
Dýchejte a počítejte po dobu 1... 2... 3. Výdech pro 1... 2... 3. Cítíte, jak se zbavujete napětí. Pak se zkuste nadechovat po dobu 1... 2... 3... 4. Výdech pro 1... 2... 3... 4. Všechny stresy vašeho dne odcházejí. Prodlužte vdech po dobu 1... 2... 3... 4... 5. Výdech pro 1... 2... 3... 4... 5. Začnete relaxovat, když kolem sebe vytvoříte tichý prostor. Vdechujte po dobu 1... 2... 3... 4... 5... 6. Výdech pro 1... 2... 3... 4... 5... 6. Pokračujte v hlubokém dýchání a začnete si vizualizovat svůj bezpečný prostor. Např: Jsi venku a míříš do krásného lesa.
 

Rozhlédněte se kolem sebe a představ si své okolí. Obloha je krásná, modrá bez mráčku – nebo má možná měkké pestrobarevné odstíny východu nebo západu slunce. Všimněte si barev stromů nebo trávy. Možná ti lesem protéká potok, můžete slyšet jemné stříkání vody, jak teče přes balvany. Ptáci cvrlikají v dálce, váš les je bezpečné místo. Stále zhluboka dýcháte.
 
 
Možná, že ostrá vůně borovice stimuluje vaše smysly, nebo možná cítíte sladší tóny luční trávy a květin. Vdechněte jemnou vůni, která vás obklopuje.
 
 
Začnete bloudit a všímat si rysů vaší krajiny. Vytvořte si každý detail ve své mysli. Stromy, skupiny balvanů, možná i chalupa v dálce. Projděte se po svém bezpečném prostoru, dokud neprozkoumáte tolik, kolik chcete. Pokračujte v chůzi, dokud nenajdete své perfektní místo - místo, díky kterému se budete cítit nejvíce v klidu.

Pomalu se proberte.

Jak vám to šlo? A co vám to přineslo?